mandag 17. januar 2011

Frokostshake med jordbær, havregryn og mandler

Jeg har aldri vært noe glad i mat tidlig på morgenen, det er rett og slett alt for tidlig og det er lite som frister. En flott løsning de dagene jeg er nødt til å få i meg noe er å blande sammen en frokostshake. Godt, lett å få i seg og sunt!



Til to store glass trenger du:

10-15 jordbær - frosne eller ferske (ev. andre bærsorter)
4 dl melk/juice
1 dl havregryn
en neve mandler eller nøtter
2 ss naturell yoghurt



Hiv alle ingrediensene i en blender og kjør det lenge på høy hastighet for å få shaken så fin som mulig.
Tilsett mer væske dersom du ønsker den tynnere.



Hell over i to store glass.








Nytes umiddelbart med god samvittighet :)





PS: Dersom du helst vil ha en helt fin shake, uten små biter av havregryn og nøtter, kan du legge dette i bløt dagen før. Legg det i enten litt juice, melk eller vann - oppbevares i kjøleskapet til du skal bruke det morgenen etter.

2 kommentarer:

  1. Hei! Elsker bloggen din og ser stadig etter nye tips av mat. Kunne jeg ha lånt oppskriften til min blogg? Prøvde ut oppskriften av frokostshaken din idag! Gi meg en lyd på inboxen :) Min blogg er heleneskib.blogg.no

    - Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Helene!
      Tusen takk for hyggelig kommentar :)
      Du kan bare låne oppskriften til din blogg, så lenge du skriver hvor oppskriften kommer fra - og også gjerne linker til min blogg.

      Ha en fin dag!
      - Kristin

      Slett