fredag 12. august 2011

Gratinerte tacoruller

Her kommer en ny variant av den vanlige fredagstacoen. Idéen fant jeg i Norsk Ukeblad da jeg satt på et venterom her en dag, men selve fremgangsmåten og ingrediensene har jeg valgt selv.


Til 3-4 personer brukte jeg:

4 tortillalefser
400 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder
1 løk
1 boks hermetiske maiskorn
1 rød paprika
1 glass salsasaus
ca 200 g revet hvitost

rømme
blandet salat
avocadosalsa


Stek kjøttdeigen sammen med finhakket løk. Ha over tacokrydder og følg anvisningen på posen videre.

Legg fire tortillalefser utover på benken og fordel kjøttdeigblandingen, maiskorn, paprika, salsasaus og ca 150 gram av hvitosten på lefsene. Rull dem sammen og del hver lefse i fire biter. Sett dem stående i en ildfast form som er stor nok til at du får plass til alle, men samtidig liten nok til at de står tett.
Dryss over resten av hvitosten og gratiner på 200 grader, midt i ovnen, i 10-12 minutter.

Server med salat, rømme, salsasaus og gjerne avocadosalsa til :-)

3 kommentarer:

  1. Kjempesuksess hos mine tenåringer...

    SvarSlett
  2. Har lett overalt for å finne en ny middagsrett som vi ikke har prøvd enda. Matprat synes jeg virker så vanskelig, og har lite hverdagsretter til to unge studenter som er lei av poteter og alt. Heldigvis fant jeg bloggen din, og gratinerte tacoruller som så super enkelt ut og super godt ut!! Dette må jeg prøve å lage :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre at du kan finne litt inspirasjon her :)
      På bloggen min finner du i alle fall svært få oppskrifter med potet!

      - Kristin

      Slett