fredag 29. juni 2012

Egg- og baconsalat

Nå kan du spise egg og bacon til hverdags med bedre samvittighet!



Som lunsj til to personer brukte jeg:

1/2 pk ruccola
4-5 blader isbergsalat
1 tomat
1/4 agurk
1/2 rød paprika
2-3 ss god olivenolje
nykvernet pepper
Maldonsalt

150 g bacon i terninger
4 egg

begynn med å koke eggene. Jeg kokte dem i 8 minutter, M egg, da er de nesten hardkokte. hell av kokevannet og la dem ligge til avkjølng i kaldt, rennende vann. Stek deretter baconet sprøtt i en tørr stekepanne og la det deretter renne av på litt kjøkkenpapir.

Kutt opp isbergsalat, paprika, tomat og agurk i strimler og bland sammen med ruccola i en bolle. Ringle over olivenolje og tilsett salt og pepper - bland alt godt sammen. Fordel salaten over i to serveringsskåler. Skrell og kutt eggene i båter, legg dem over salaten og strø over baconterninger til slutt.

 Vel bekomme!

3 kommentarer:

  1. Vil du gifte deg med meg?

    SvarSlett
  2. Så fargerikt og flott!! Kan det bli bedre? Ville egentlig bare si at jeg synes du har en kjempefin blogg, og jeg blir veldig inspirert av innleggene dine =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for det :-)
      Ha en fin helg!

      Slett